Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

1. Noul sistem RO e-Transport a fost implementat prin intermediul Ordonanței de Urgență nr. 41/2022, în vigoare din 11 aprilie 2022. Adoptarea sa este justificată de necesitatea întăririi capacității de urmărire și colectare a obligațiilor fiscale în cazul transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat.

Principalele reguli ce trebuie avute în vedere sunt următoarele:

  • Sistemul se adresează transportului de bunuri cu risc fiscal ridicat (lista exactă urmează a fi aprobată), acesta putând fi aplicat opțional până la data de 1 iulie 2022 și devenind obligatoriu începând cu acea dată;
  • Sistemul vizează următoarele tipuri de transporturi: (i) transporturile care încep și se finalizează pe teritoriul țării; (ii) orice tranzacție transfrontalieră care începe în România sau care se finalizează în România și (iii) orice tranzacție transfrontalieră care este în tranzit pe teritoriul României;
  • Orice transport înscris în RO e-Transport va fi identificat printr-un cod unic UIT, generat de sistem, iar declararea datelor în sistemul RO e-Transport se va face anticipat, înaintea efectuării propriu-zise a operațiunii de transport pe teritoriul României.

2. De asemenea, coaliția de guvernare a anunțat în cursul zilei de 11 aprilie 2022 un nou set de măsuri ce fac parte din programul Sprijin pentru România. Primele dintre acestea ar urma să fie implementate începând cu 1 mai 2022, iar restul până cel târziu la finalul anului 2022.

Printre măsurile anunțate se numără:

  • Salariul minim în agricultură și industria alimentară – 3.000 de lei brut (similar celui din sectorul construcții). Urmează și facilitățile fiscale similare celor din construcții?
  • 200 de lei în plus pentru salariul minim (creștere voluntară scutită de taxe);
  • Creștere cu 50% a valorii tichetelor de masă – de la 20,17 lei la 30 de lei;
  • Ajutor de până la 400.000 de euro/firmă pentru IMM-urile cu cheltuieli de plus 15% la utilități, etc.

Informațiile furnizate mai sus nu constituie și nu sunt destinate să constituie consultanță juridică. În schimb, toate informațiile, conținutul și materialele menționate aici au doar scop informativ general. Dacă aveți nevoie de asistență juridică în proiectele dumneavoastră în domeniul fiscal, nu ezitați să ne contactați: Razvan Graure, Partener.

Print Friendly, PDF & Email