Consultanță Fiscală

Mușat & Asociații Tax Advisory este o firmă de consultanță fiscală afiliată societății de avocatură Mușat & Asociații. Având o echipă formată din consultanți fiscali și avocați fiscali certificați, cu o experiență vastă, societatea acordă consultanță în vederea implementării de soluții eficiente din punct de vedere fiscal, atât pentru clienții interni, cât și pentru cei internaționali.

all_underline

Datorită practicii îndelungate și cunoștințelor vaste în domeniu, Mușat & Asociații Tax Advisory asigură consultanță detaliată cu privire la o gamă variată de probleme fiscale și aspecte complexe, generate de numeroase schimbări produse la nivel legislativ. Experiența noastră acoperă toate domeniile problemelor fiscale aplicabile atât la nivel național, cât și internațional, de la fiscalitate directă și indirectă, stabilirea prețurilor de transfer și taxa pe valoare adăugată (TVA), până la consultanță specializată în fuziuni și achiziții, tranzacții transfrontaliere complexe, precum și identificarea alternativelor financiare viabile pentru investiții în România. Echipa acordă consultanță într-o gamă variată de industrii, cu accent pe:

  • Servicii Financiare (Servicii Bancare, Piețe de Capital Social, Asigurări)
  • Servicii Medicale & Industria farmaceutică
  • Petrol & Gaze Naturale
  • Imobiliare & Construcții
  • Produse (Produse & Servicii de Consum, Echipamente Industriale, Comerț en detail)
  • Resurse (Produse Chimice, Energie, Resurse Naturale, Utilități)
  • PPP & Infrastructură
  • Comunicații, Media & Tehnologie
9V8A4508-Razvan-Graure

Răzvan Graure

Partener

E-mail: razvan.graure@musat.ro

Răzvan Graure s-a alăturat echipei fiscale a Mușat & Asociații după ce anterior a lucrat în cadrul companiilor Ernst & Young România și PricewaterhouseCoopers timp de peste 8 ani. Răzvan are o experiență vastă, focusându-se în special pe fiscalitatea indirectă. Răzvan deține cunoștințe solide de planificare fiscală și structuri internaționale, precum și de probleme interne legate de TVA, acoperind o gamă largă de industrii, cu accent pe producție, industria auto, logistică, energie și bunuri de larg consum cu viteză de rotație mare (FMCG). Răzvan este, de asemenea, specializat în servicii fiscale precum rapoarte fiscale, conformitate fiscală, rambursări de TVA, traininguri și seminarii specializate, încasare de venituri, etc., fiind implicat în tranzacții interne și internaționale, precum și alte reorganizări de societăți. Răzvan este membru al Asociației Contabililor Autorizați (ACCA) și consultant fiscal autorizat.

Angela Mare_9V8A2819

Angela (Mare) Porumb

Partener

E-mail: angela.mare@musat.ro

Angela Mare este practician litigant cu vechime și cu o foarte bună reputație, având peste 18 ani de experiență extinsă în dispute civile și comerciale în fața instanțelor române, la toate nivelurile. Angela este cunoscută pentru experiența sa în numeroase dosare complexe, reprezentând companii multinaționale importante, precum și companii private locale care sunt active în diverse sectoare de activitate, precum imobiliare și construcții, servicii bancare, energie și utilități publice, în toate tipurile de dispute, inclusiv litigii comerciale, fiscale și administrative, precum și dispute legate de reorganizarea judiciară și procedurile de faliment. Datorită cunoștințelor sale juridice extinse, Angela a acționat în numeroase tipuri de cauze litigioase gestionate de Mușat & Asociații, portofoliul nostru de corporații mari, bănci sau alte instituții beneficiind de consilierea sa juridică de excepție și de experiența semnificativă și practică în probleme complexe, sensibile și controversate.

9V8A1074-Roxana-Dobrogeanu

Roxana Bujoreanu (Dobrogeanu)

Manager Fiscal Senior

E-mail: roxana.bujoreanu@musat.ro

Roxana este Manager Fiscal Senior având 10 ani de experiență profesională în fiscalitate, din care 3 ani și jumătate petrecuți într-o companie Big4 din România. Experiența Roxanei acoperă toate ariile de fiscalitate internă, precum și fiscalitate internațională pentru toate industriile, în mod specific pentru comerțul en detail, imobiliare, petrol & gaze naturale și telecomunicații. Experiența sa include, printre altele, proiecte de rapoarte fiscale, proiecte de analiză juridică, proiecte de restructurare și servicii de cesiune internațională. Roxana a fost, de asemenea, implicată în diverse mandate referitoare la serviciile de conformitate și serviciile de stabilire a prețurilor de transfer. Este Consultant Fiscal autorizat, membru al Camerei Consultanților Fiscali.

9V8A1316-Oana-Gradinariu

Oana Grădinariu – Deju

Manager Fiscal Senior

E-mail: oana.gradinariu@manager.ro

Oana este Manager Fiscal Senior avînd 10 ani de experiență profesională în servicii fiscale, din care 3 ani în cadrul unei companii Big4 din România. Ea are experiență în toate ariile de fiscalitate internă, fiind familiarizată și cu principiile internaționale relevante din domeniu. Oana a participat la un număr mare de audituri și rapoarte fiscale, analize juridice, proiecte de restructurare (atât pre-, cât și post-reorganizare), conformitate fiscală și proiecte de litigii fiscale. Oana a luat parte la diverse proiecte de consultanță fiscală din toate industriile, inclusiv imobiliare, producție și manufactură, servicii financiare și tehnologie. Ea este Consultant Fiscal autorizat (membru al Camerei Consultanților Fiscali din România), fiind și Expert Contabil (membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România).

9V8A1015-Alina-Man

Alina Man

Avocat colaborator senior

E-mail: alina.man@musat.ro

Alina Man s-a alăturat echipei Mușat & Asociații în anul 2013 și a dezvoltat o practică semnificativă în domeniul consultanței fiscale, precum și în restructurare & insolvență. Alina a acționat pentru importanți clienți locali și internaționali pe proiecte de consultanță fiscală în diverse industrii, inclusiv energie, imobiliare, industria auto, servicii financiare și bunuri de larg consum cu viteză de rotație mare (FMCG). Aceasta are dublă calificare, fiind licențiată atât în Drept (Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj – Napoca – 2013), cât și în servicii financiare/fiscale (Licență în Economie – Contabilitate și Administrarea Afacerilor – Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj – Napoca-2011).

  • Consilierea investitorilor cu privire la probleme fiscale internaționale, din faza de constituire până la strategiile de ieșire eficiente
  • Alternative de finanțare eficiente din punct de vedere fiscal
  • Structuri holding, reorganizări comerciale, contracte de centralizare a numerarului (cash pooling)
  • Consultanță fiscală corporativă și conformitate
  • Asistență oferită în legătură cu rambursările de TVA
  • Înregistrări în scopuri de TVA
  • Consultanță și planificare privind taxele vamale și accizele
  • Întocmirea de documentații privind stabilirea prețurilor de transfer
  • Planificarea prețurilor de transfer
  • Întocmirea de acorduri de prețuri în avans (APA)
  • Analiză fiscală referitoare la vânzător și partea cumpărătoare
  • Impozitarea angajaților, liber-profesioniștilor și expatriaților
  • Impozitarea și raportarea privind câștigurile de capital
  • Impozit pe clădiri și terenuri și taxa de publicitate
  • Solicitări de decizii de la autoritățile fiscale-depunere și urmărire la autorități
  • Proceduri de contencios administrativ
  • Recursuri și reprezentare în fața instanței
  • Baxter International Inc., un lider global în domeniul biofarmaceutic în valoare de 6 miliarde  USD, în legătură cu divizarea afacerilor sale BioScience și Produse Medicale în două companii globale din domeniul serviciilor medicale separate și independente. Mandatul nostru a inclus asistarea și reprezentarea clientului cu privire la separarea locală, începând cu înființarea noii entități juridice române, asumarea unei analize fiscale extinse cu privire la proiectul de separare, evaluarea implicațiilor financiare și fiscale rezultate din transferul afacerii, precum și pregătirea documentelor necesare pentru tranzacție în vederea înregistrării în scopuri de TVA a noii societăți.
  • Sterling Resources LTD., o companie canadiană de top implicată în explorarea, dezvoltarea și producția de țiței și gaze naturale, cu privire la implicațiile fiscale ale vânzării tuturor operațiunilor sale din România, respectiv a filialei sale Midia Resources SRL către Carlyle International Energy Partners.
  • Sermedic, o entitate a grupului Servier, una dintre cele mai mari companii farmaceutice franceze, în legătură cu redactarea și obținerea unei decizii obligatorii din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală. De asemenea, mandatul nostru a inclus asistență pentru contestarea unei decizii fiscale emise de autoritățile fiscale române și reprezentarea cu succes a clientului în fața instanței pentru suspendarea judiciară a aplicării acestei decizii. În plus, activitatea noastră a inclus și asistență în obținerea rambursării suprasumelor clawback achitate de Ministerul Finanțelor, pentru notificările care au fost anulate în instanță.
  • Emerson, o companie multinațională globală din domeniul producției, ingineriei și tehnologiei, în legătură cu divizarea afacerii sale într-o companie specializată separată și independentă în Romania. Am asigurat asistență de la A la Z pentru separarea locală, începând cu înființarea unei noi entități române, furnizând asistență fiscală extinsă privind proiectul de separare, evaluând implicațiile financiare și fiscale rezultate din transferul afacerii, precum și pregătirea documentelor necesare pentru tranzacție pentru înregistrarea în scopuri de TVA a noii societăți.
  • Electrolux, cel mai mare producător din lume de aparatură și echipamente de bucătărie, în legătură cu procedurile administrative pentru contestarea concluziilor unui raport de inspecție fiscală întocmit de autoritățile fiscale. De asemenea, mandatul nostru a inclus analizarea implicațiilor fiscale și contabile derivate dintr-o structură „cash pooling” (centralizare a numerarului) ce urma să fie implementată în cadrul grupului.
  • Mewi Import Export Agrar Industrietechnik, distribuitor român de top de mașini agricole, în legătură cu o serie întreagă de aspecte legate de TVA, taxe vamale și impozit pe profit aferente operațiunilor acesteia în România. De asemenea, am fost însărcinați de către client pentru întocmirea documentației privind prețul de transfer, în conformitate cu cerințele juridice locale.
  • Cooper Standard Romania, producător român de top de piese auto, în legătură cu ajustările prețului de transfer efectuate împreună cu părțile afiliate, și posibilele implicații rezultate din ajustările actuale. De asemenea, am fost însărcinați de către client pentru întocmirea documentației privind prețul de transfer, în conformitate cu cerințele juridice locale.
  • Accenture, o companie globală de consultanță în management, servicii tehnologice și servicii de externalizare a proceselor de afaceri, în legătură cu implicațiile fiscale legate de detașarea angajaților în state membre UE, inclusiv asistență oferită pentru procedura de scoatere a punctelor de lucru din registrele Agenției Naționale de Administrare Fiscală. De asemenea, mandatul nostru a inclus asistență în legătură cu implicațiile fiscale rezultate din transferul activității desfășurate de filialele locale ale grupului EnergyQuote JHA, furnizor paneuropean de top de servicii de gestionare a energiei, prin intermediul filialei Accenture din România, precum și întocmirea documentelor fiscale necesare, și efectuarea tuturor operațiunilor și formalităților necesare pentru implementarea acestui transfer.
  • Cerner Romania, furnizor de soluții de tehnologia informației în domeniul sănătății, servicii, dispozitive și hardware, pentru oferirea de asistență fiscală pentru multe aspecte legate de impozite și contribuții sociale ale angajaților locali, precum și asistență pentru obținerea scutirii de la plata impozitului pe profit, pentru angajații care își desfășoară activitatea în domeniul IT.
  • Snetor Distribution, distribuitor francez de materiale plastice și substanțe chimice, în legătură cu implicațiile fiscale privind încheierea unui contract de muncă cu o persoană fizică din România, procedurile privind plata și declararea contribuțiilor sociale, și asistență ulterioară privind revizuirea contractului de muncă.
  • Colas, lider mondial în domeniul construcțiilor și întreținerea infrastructurii de transport, urbanizare și amenajări recreaționale, în legătură cu implicațiile aferente TVA privind suma acordată de ICC în cadrul arbitrajului cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, cu o valoarea totală de peste 16.000.000 euro.
  • Atrium European Real Estate, o companie de top axată pe deținerea, operarea și dezvoltarea de centre comerciale în Europa Centrală și de Est, în legătură cu implicațiile fiscale rezultate din încheierea unei tranzacții imobiliare în valoare de 15 milioane euro, pe parcursul litigiului inițiat împotriva unui grup internațional de companii, de top, care își desfășoară activitatea în domeniul imobiliar (și care include o societate română). Mandatul a inclus evaluarea obligațiilor fiscale rezultate în România pentru societățile implicate, precum și revizuirea acordului tranzacțional propus din perspectiva aspectelor fiscale din România, în vederea identificării unor posibile probleme fiscale, care ar putea apărea după încheierea tranzacției, și pentru propunerea unor măsuri de remediere aferente. De asemenea, mandatul nostru a inclus analiza, din perspectivă fiscală, a posibilității structurării tranzacției imobiliare, și evaluarea celei mai bune soluții din perspectivă fiscală și legală.
  • Dutch Dairy Farm, producător local de produse lactate și furaje, parte dintr-un grup olandez de companii cu experiență vastă în producția de lactate, pe parcursul inspecției fiscale desfășurate de Agenția Națională de Administrare Fiscală și ulterior, pe parcursul procedurii de contestație fiscală a deciziei referitoare la datoriile fiscale suplimentare stabilite de inspectorii fiscali, precum și asistența oferită pe parcursul re-auditului efectuat de inspectorii fiscali pentru o parte din sumele contestate de societate.
  • Caterpillar, un important producător de echipamente, în legătură cu regimul fiscal și vamal al contractelor de leasing transfrontaliere și interne.
  • Consorțiul format din UBS LIMITED, SSIF SWISS CAPITAL și BT SECURITIES, care a fost ales de guvernul român, prin intermediul Ministerului Societății Informaționale, pentru supravegherea privatizării Romtelecom, unul dintre primii trei operatori de telecomunicații din România. Implicarea noastră a constat în evaluarea, din perspectivă contabilă și juridică, a alternativelor de utilizare a rezervelor disponibile ale societăților de telecomunicații, avute în vedere în anii anteriori și posibilitatea distribuirii de dividende, precum și stabilirea implicațiilor fiscale în legătură cu respectivele operațiuni.
  • Bucur Obor, o importantă societate română, cotată la Bursa de Valori București, care își desfășoară activitatea în domeniul leasingului imobiliar, în legătură cu implicațiile fiscale rezultate dintr-un transfer comercial și posibilitățile distribuirii profiturilor obținute pe parcursul anilor anteriori.
  • Deutsche Bank, o bancă germană de top, în legătură cu achiziția de creanțe datorate de un furnizor cu sediul în România, inclusiv asigurarea unei analize și evaluări vaste a implicațiilor fiscale aferente TVA, procedurilor de auto-facturare, impozitului cu reținere la sursă și a tuturor celorlalte efecte fiscale, precum și redactarea îndrumărilor și oferirea asistenței necesare pentru implementarea unor diferite operațiuni.
  • Universal Music Group International Limited, cea mai mare corporație din industria muzicii din lume, în legătură cu potențiala achiziție a unei societăți locale din domeniul înregistrărilor și editărilor muzicale, incluzând aspecte fiscale, care vor fi evaluate în vederea realizării respectivei achiziții.
  • BSH Electrocasnice, filiala română a Grupului Bosch and Siemens Home Appliances, cel de-al treilea cel mai mare producător de aparate electrocasnice de vârf din lume, în legătură cu auditul intern efectuat asupra activităților anterioare.
  • Enel Green Power Romania, filiala română a unei companii multinaționale italiene, producătoare de energie regenerabilă, în cadrul unei proceduri complexe inițiate de filiala acesteia, Elcomex EOL împotriva autorităților fiscale, pentru recuperarea TVA-ului aferent taxei de conectare achitate pentru înființarea unor noi unități producătoare de energie electrică. Mandatul nostru a inclus, inter alia, transmiterea cazului la Comisia Europeană pentru obținerea unei interpretări cu caracter juridic obligatoriu a Directivei UE privind TVA, implementată în legislația internă.
  • Capgemini Services Romania, unul dintre marii furnizorii mondiali de servicii de consultanță, tehnologie și externalizare, în legătură cu fuziunea prin absorbție a IBX Software Development, clientul acesteia. Mandatul nostru a inclus, inter alia, asistența oferită pentru evaluarea implicațiilor fiscale în legătură cu fuziunea avută în vedere, întocmirea documentelor premergătoare fuziunii, precum și revizuirea calculelor privind noile acțiuni care vor fi emise în urma fuziunii. De asemenea, mandatul nostru a inclus asistența oferită pentru implementarea procesului de fuziune.
  • Gefco Romania, societate de transporturi și logistică, în legătură cu recunoașterea contribuțiilor la asigurările sociale plătite de rezidenți / nerezidenți în alte țări decât țara de rezidență.
  • Amazon, o societate americană internațională de comerț electronic, în vederea beneficierii de unele facilități fiscale pentru angajații acesteia, inclusiv pentru redactarea documentației relevante.
  • South Wind, societate care își desfășoară activitatea în domeniul centralelor eoliene, cu privire la diferite aspecte fiscale, în legătură cu construcția centralelor eoliene avută în vedere în Romania, cum ar fi implicațiile aferente TVA, precum și analiza impozitului pe construcții.
  • GDF Suez Trading, un jucător global din domeniul energetic și un operator expert în cele trei sectoare cheie ale electricității, gazelor naturale și servicii energetice, în legătură cu necesitatea obținerii unei licențe pentru desfășurarea unor anumite activități propuse în domeniul gazelor naturale/electricității, precum și asistență suplimentară acordată în legătură cu activitățile desfășurate în România.
  • GE Equipment Services Romania SRL, filiala română a GE, o infrastructură globală, companie de media și financiară, în legătură cu cesiunea creanțelor de TVA și implementarea procedurii respective.
  • Magnetti Building, entitatea română a unei celebre societăți de construcții active în Italia, România și Bulgaria, în cadrul unui litigiu fiscal complex, inițiat împotriva Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în legătură cu TVA-ul datorat la bugetul de stat.
  • Atlas Telecom Interactive, entitatea română a unui grup internațional de telecomunicații, care își desfășoară activitatea în peste 70 de țări, în cadrul unui litigiu fiscal inițiat împotriva Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în legătură cu impozitul pe profit și aspecte de TVA.
  • SABMiller, unul dintre cei mai mari producători de bere din lume, în legătură cu redactarea documentelor necesare și obținerea unei hotărâri obligatorii, în numele Ursus Breweries, entitatea din România a grupului, de la autoritățile fiscale române, cu privire la planurile de opțiuni pe acțiuni organizate în străinătate în cadrul cărora participă entitatea română, precum și pentru evaluarea consecințelor fiscale apărute după emiterea hotărârii obligatorii.
  • Total, una dintre cele trei „megacompanii petroliere” din lume, pentru posibila achiziție a Petrom LPG, principalul jucător de pe piața internă a distribuției de gaz petrolier lichefiat, în mod specific, în legătură cu îndeplinirea obligațiilor fiscale de către compania țintă în ultimii 5 ani.
  • Brown Forman, una dintre cele mai mari societății din industria băuturilor spirtoase și a vinurilor din SUA, în legătură cu entitățile din România ale acesteia. Mandatul nostru a acoperit, de asemenea, asistența oferită pe parcursul auditului fiscal întreprins de inspectorii fiscali în cadrul filialei române Brown Forman, și cu privire la o contestație fiscală depusă împotriva constatărilor inspectorilor fiscali români.
  • Enel Green Power, filiala română a unei companii multinaționale italiene, producătoare de energie regenerabilă, în vederea efectuării unei analize juridice amănunțite asupra aspectelor financiare și fiscale, în legătură cu cinci societăți care dezvoltă proiecte de generare de energie fotovoltaică.
  • Eli Lilly, o societate farmaceutică de top, în legătură cu toate aspectele privind taxa clawback în România. Conform legislației farmaceutice aplicabile, titularii autorizației de punere de piață a medicamentelor sau reprezentanții legali ai acestora sunt obligați să plătească o contribuție trimestrială “clawback” pentru anumite categorii de medicamente, rezultată din bugetul Fondului Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate și din bugetul Ministerului Sănătății; activitatea juridică a inclus asistența oferită în legătură cu înregistrarea la Agenția Națională de Administrare Fiscală și Casa Națională de Asigurări de Sănătate a reprezentantului legal al titularilor autorizației de punere pe piață, întocmirea plângerilor preliminare care să fie transmise către Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
  • Novo Nordisk, companie de servicii de îngrijire medicală de top, în legătură cu aspecte de clawback. Activitatea juridică a inclus redactarea plângerilor preliminare depuse la Casa Națională de Asigurări de Sănătate, pregătirea unei contestații în instanță în legătură cu contribuția clawback, precum și reprezentarea clientului în fața instanței, în cadrul unor litigii privind taxa clawback.
  • Kendris Ltd., un furnizor elvețian de top de servicii fiduciare și alte servicii similare, precum și consiliere fiscală și juridică, în legătură cu evaluarea implicațiilor fiscale declanșate în România prin restructurarea activității de la nivel global a clienților români ai acesteia.
  • Havi Logistics, un important furnizor de servicii de logistică, în legătură cu auditul fiscal desfășurat de autoritățile fiscale române (Administrația Fondului pentru Mediu) cu privire la aspecte fiscale de mediu. Mandatul nostru a inclus, inter alia, asistență oferită pe parcursul procedurii de contestație fiscală împotriva Administrației Fondului pentru Mediu în urma auditului fiscal efectuat, precum și solicitarea suspendării procedurii de executare silită inițiată de autoritățile fiscale române.
  • Transocean, cel mai mare prestator de servicii de foraj în larg din lume, în legătură cu procedurile vamale pentru o platformă care va fi utilizată pentru posibile operațiuni de foraj în zona economică exclusivă a României în Marea Neagră.
  • Enel SpA (Italia), un producător și distribuitor de energie de top, cu privire la diferite probleme de impozitare și asigurări sociale aferente angajaților interni și străini, precum și cu privire la planurile de opțiuni pe acțiuni.
  • Roche Romania, filială a F. Hoffmann-La Roche, cel mai mare jucător farmaceutic de pe piața română, în legătură cu reeșalonarea creanțelor care vor fi colectate de la distribuitorii locali și efectele fiscale aferente acestora.
  • Oracle Romania, filiala furnizorului de top de soluții comerciale de IT, în legătură cu diferite aspecte fiscale rezultate din colectarea creanțelor incerte.
  • L’Oreal, un important producător de produse cosmetice, în legătură cu aspecte fiscale privind procedurile vamale și transfrontaliere.
  • NOKIA, un mare producător de telefoane mobile, în legătură cu structurarea operațiunilor vamale a filialelor sale din România, în conformitate cu aranjamentele europene existente ale grupului său, inclusiv, obținerea licențelor, autorizațiilor și permiselor vamale aferente, dar, și în legătură cu disputarea unei decizii privind taxele vamale pentru valoarea de peste 6.400.000 euro, emisă după reexaminarea regimului vamal aplicat pentru anumite elemente.
  • CAF Construcciones y Auxiliar de Ferocarriles, o societate spaniolă, producătoare de vehicule și echipamente feroviare, în legătură cu implicațiile fiscale rezultate dintr-un contract încheiat cu o entitate română care își desfășoară activitatea în domeniul transportului public. Munca noastră a constat, de asemenea, în asistența suplimentară oferită pe parcursul unui audit fiscal efectuat de autoritățile fiscale române pentru rambursarea TVA.
  • Swiss Capital, o mare societate de servicii financiare și de investiții, brokerul numărul 1 de pe piața din România, cu privire la evaluarea implicațiilor fiscale rezultate în legătură cu bunurile și serviciile achiziționate.
  • Enel Distributie Banat, filiala din România a unei societăți de top care își desfășoară activitatea în domeniul energetic, în legătură cu asistența oferită pe parcursul unei inspecții fiscale generale, și asistența suplimentară oferită pe parcursul litigiului cu privire la decizia fiscală aferentă. De asemenea, am oferit asistență societății în legătură cu implicațiile fiscale ale majorării capitalului social cu valoarea proprietății imobiliare pentru care au fost emise anumite certificate de proprietate specifice.
  • Agrafood, un important producător FMCG local, în legătură cu implicațiile fiscale ale vânzării unei mari proprietăți imobiliare. De asemenea, mandatul nostru a inclus redactarea contractului de vânzare cumpărare.
  • Abbott, o companie de top de servicii de îngrijire medicală, în urma unei analize fiscale și juridice extinse, cu privire la efectele fiscale ale consolidării filialelor sale cu sediul în România prin intermediul transferului de active și personal.
  • Onix Residence SRL, un important investitor și dezvoltator imobiliar român, membru al Grupului Morad, unul dintre cele mai mare grupuri locale independente care activează în diferite domenii, cum ar fi industria hotelieră, alimentară, industria construcțiilor și cea imobiliară. Mandatul nostru a inclus evaluarea implicațiilor fiscale și juridice prin intermediul tuturor etapelor de implementare a proiectelor imobiliare, precum și asistența oferită clientului pe parcursul procedurii de vânzare a apartamentelor. Asistența pe care am oferit-o a implicat, de asemenea, analiza, din perspectivă fiscală și juridică, a tuturor alternativelor de restructurare a activității în cadrul grupului de societăți, și propunerea celei mai bune soluții din punct de vedere fiscal și juridic, în vederea separării anumitor activități la nivel de grup.
  • Apple, în legătură cu consecințele locale ale schimbărilor ”programului afiliat” iTunes, în special în legătură cu implicațiile fiscale declanșate de încheierea de contracte de servicii de publicitate online cu terțe părți, prin intermediul unor agenți activi locali/reprezentanți ai Apple. Am oferit asistență, de asemenea, către iTunes Srl, o filială Apple, pentru evaluarea regimului TVA în legătură cu vânzarea bonurilor valorice și a subvențiilor, și pentru evaluarea implicațiilor fiscale ale unei noi structuri propuse pentru extinderea Apple/iTunes în domeniul afacerilor și al instituțiilor educaționale.
  • Numeroși clienți, printre care Vinci, Danone Group, AXA, Atos, Total, Valeo, Campofrio Food Group, GlaxoSmithKline, Sanofi-Aventis, SABMiller Plc, Michelin Romania, Alstom, Accor Group, Thales, Vivendi, Schneider, France Telecom, Veolia (jucător european de top în sectorul serviciilor de mediu), British Petroleum, Timken Company (cel mai mare producător de rulmenți cu role conice din lume), Citigroup Inc., inter alia, cu privire la aspecte legate de planurile de opțiuni pe acțiuni pentru angajați, activitate care a implicat consilierea cu privire la implicațiile juridice și fiscale, și asistența oferită pe întreaga durată de implementare a respectivelor planuri, inclusiv îndeplinirea formalităților necesare în fața autorităților și instituțiilor competente (de ex., Banca Națională a României), obținerea permiselor necesare și a facilităților privind pașapoartele, aplicabile, contribuțiile la asigurările sociale etc.
  • B Braun, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale și echipamente de dializă din Europa, pentru activitatea de asistență fiscală zilnică.
  • KBC Group NV, una dintre cele mai mari societăți și cel de-al doilea cel mai mare asigurator bancar din Belgia, inter alia, în legătură cu posibilele implicațiile fiscale ale opțiunilor de restructurare disponibile cu privire la operațiunile departamentului său de Credite de consum din România.
  • Sony Europe, unul dintre cei mai mari producători de produse electronice din lume, în fața autorităților fiscale locale, pe parcursul eforturilor de restructurare a activității sale în România, în urma fuziunii între două dintre filialele sale.
  • AB Hanner, investitor și dezvoltator imobiliar, activ în Lituania, Europa Centrală și de Est, în legătură cu impozitarea cesiunii de creanțe, inclusiv asistența oferită în legătură cu reglementarea impozitului pe profit aplicabilă, tratatele pentru evitarea dublei impuneri și normele privind prețurile de transfer.
  • SBS Broadcasting Media SRL, filiala din România a ProSiebenSat.1 Media Ag, în cadrul mai multor litigii împotriva autorităților fiscale române, cu privire la anularea deciziilor de reeșalonare a datoriei.
  • Atlas Solaris, filială a Atlas Estates, investitor imobiliar activ în Europa Centrală și de Est, într-un litigiu complex inițiat împotriva autorităților fiscale pentru recuperarea TVA.
  • VMWARE INC., unul dintre producătorii de produse software de top din lume, în legătură cu implicațiile fiscale ale distribuției de produse software în România prin intermediul descărcării directe de pe internet, și clasificarea plăților în conformitate cu legea română.
  • Veroskip Trading și Premier Solutions & Team, două filiale ale AFI Europe NV în legătură cu litigii complexe împotriva autorității fiscale locale, rezultate din achiziția a două loturi de teren în București și Ploiești pentru dezvoltarea unor importante proiecte rezidențiale.
  • DSU Romania, parte din grupul ThyssenKrupp, în cadrul unei proceduri judiciare împotriva sechestrului pe acțiuni aferente invenției acesteia brevetate de material pentru construcția de drumuri, cu o valoare care depășește 6.000.000 euro.
  • Monsanto, o importantă societate agricolă, cu sediul în SUA, în legătură cu regimul fiscal din România aferent operațiunilor de plată.
  • Alpha Rocas (fosta Abela Rocas), singura societate de catering aerian din România, în legătură cu diferite litigii fiscale împotriva Ministerului Finanțelor din România, care implică aspecte legate de TVA și impozitul pe venit.
  • Transport Urban Sinaia, societate de transport public, pe parcursul auditului desfășurat de Curtea de Conturi a României, incluzând analiza regimului contabil și fiscal în legătură cu achiziția prin intermediul unui contract de leasing a unei instalații de ridicare de tip gondolă. Mandatul nostru a acoperit, de asemenea, asistența acordată pe parcursul inspecției fiscale efectuate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, inițiată în urma auditului realizat de curtea de Conturi a României, precum și asistența oferită pe parcursul fazei administrative de contestare a actelor fiscale și administrative emise în urma inspecției fiscale, ridicarea măsurilor de precauție, suspendarea executării silite inițiate de autoritățile fiscale române și obținerea unui grafic de plată pentru datoriile fiscale contestate.
  • Universitatea DePaul, cea mai mare universitate catolică din Chicago, în legătură cu înființarea unui program MBA (Master în administrarea afacerilor) în România, în parteneriat cu o universitate din România, și asistență privind implicațiile fiscale aferente procedurii.
  • Ambasada Japoniei în România, în legătură cu regimul fiscal aplicat veniturilor obținute de membrii acesteia pentru activitățile desfășurate în România, în calitatea acestora de funcționari publici.
  • Repower Vanzari Romania SRL, filiala română a Repower AG, societate internațională de electricitate, cu sediul în Graubünden Canton (Elveția), în legătură cu regimul fiscal și contabil aplicat certificatelor verzi achiziționate pentru furnizorii de energie electrică.
  • SOS Satele Copiilor, o asociație internațională de servicii de îngrijire a copilului, în legătură cu o analiză extinsă a implicațiilor fiscale și contabile ale structurării activității în vederea obținerii unor noi proiecte de finanțare. Mandatul nostru a inclus, de asemenea, analiza implicațiilor fiscale privind beneficiile în natură acordate angajaților după pensionare, precum și analiza implicațiilor fiscale aferente proprietății imobiliare deținute de asociație.
  • Solido Estate, o societate imobiliară română cu investitori străini, pentru structurarea activității acesteia în vederea optimizării tranzacțiilor societății din perspectivă fiscală.
  • Globecast, furnizorul global de top de servicii de management de conținut și transmisiuni pentru activități de difuzări profesionale, am oferit asistență societății pe parcursul procesului de licitație publică în legătură cu implicațiile fiscale ale contractului.
  • Suzlon, un furnizor de top de soluții eoliene, cu privire la efectele fiscale legate de restructurarea activității societății prin intermediul vânzării de acțiuni. Munca noastră a constat în oferirea de asistență fiscală de la A la Z în legătură cu proiectul, inclusiv redactarea documentelor necesare pentru tranzacție.
  • Regia Autonoma de Administrare a Domeniului Public și Privat a Județului Cluj – pentru dezbaterea diferitelor decizii fiscale privind aspecte legate de TVA.
  • Telefonica International Wholesale Services, un important furnizor european de servicii globale en gros de telecomunicații, în legătură cu implicațiile fiscale privind achiziția, instalarea și funcționarea echipamentelor de telecomunicații în România.
Print Friendly, PDF & Email