Consultanță Fiscală

Mușat & Asociații – Consultanță Fiscală este o firmă de consultanță fiscală afiliată societății de avocatură Mușat & Asociații. Având o echipă formată din consultanți fiscali certificați și avocați fiscaliști, cu o experiență vastă, societatea acordă consultanță în vederea implementării de soluții eficiente din punct de vedere fiscal, atât pentru clienții interni, cât și pentru cei internaționali.

all_underline

Datorită practicii îndelungate și cunoștințelor în domeniu, Mușat & Asociații – Consultanță Fiscală asigură consultanță detaliată cu privire la o gamă variată de probleme fiscale și aspecte complexe, generate de numeroase schimbări produse la nivel legislativ. Experiența noastră acoperă toate domeniile problemelor fiscale aplicabile atât la nivel național, cât și internațional, de la fiscalitate directă, stabilirea prețurilor de transfer și taxa pe valoare adăugată (TVA), până la consultanță specializată în fuziuni și achiziții, tranzacții transfrontaliere complexe, precum și identificarea alternativelor financiare viabile pentru investiții în România. Echipa acordă consultanță într-o gamă variată de industrii, cu accent pe:

  • Servicii Medicale & Industria farmaceutică
  • Petrol & Gaze Naturale
  • Imobiliare & Construcții
  • Produse (Produse & Servicii de Consum, Echipamente Industriale, Comerț en detail)
  • Resurse (Produse Chimice, Energie, Resurse Naturale, Utilități)
  • Comunicații, Media & Tehnologie
  • Servicii Financiare (Servicii Bancare, Piețe de Capital Social, Asigurări)
9V8A4508-Razvan-Graure

Răzvan Graure

Partener

E-mail: razvan.graure@musat.ro

Răzvan Graure s-a alăturat echipei fiscale a Mușat & Asociații după ce anterior a lucrat în cadrul companiilor Ernst & Young România și PricewaterhouseCoopers timp de peste 8 ani, dar și aproape 2 ani în cadrul ANAF. Răzvan are o experiență vastă, focusându-se în special pe fiscalitatea indirectă. Răzvan deține cunoștințe solide de planificare fiscală și structuri internaționale, precum și de probleme interne legate de TVA, acoperind o gamă largă de industrii, cu accent pe producție, industria auto, logistică, energie și bunuri de larg consum (FMCG). Răzvan este, de asemenea, specializat în servicii fiscale precum revizuiri fiscale, conformare, rambursări de TVA, trening-uri și seminarii pentru clienți, etc., fiind implicat atât în tranzacții cu componentă internă și internațională, cât și în proiecte de restructurări de societăți.

Răzvan este membru al Asociației Contabililor Certificați și Autorizați (ACCA) și consultant fiscal autorizat, membru al Camerei Consultanților Fiscali din România.

Angela Mare_9V8A2819

Angela (Mare) Porumb

Partener

E-mail: angela.mare@musat.ro

Angela Mare este practician litigant cu vechime și cu o foarte bună reputație, având peste 18 ani de experiență extinsă în dispute civile și comerciale în fața instanțelor române, la toate nivelurile. Angela este cunoscută pentru experiența sa în numeroase dosare complexe, reprezentând companii multinaționale importante, precum și companii private locale care sunt active în diverse sectoare de activitate, precum imobiliare și construcții, servicii bancare, energie și utilități publice, în toate tipurile de dispute, inclusiv litigii comerciale, fiscale și administrative, precum și dispute legate de reorganizarea judiciară și procedurile de faliment. Datorită cunoștințelor sale juridice extinse, Angela a acționat în numeroase tipuri de cauze litigioase gestionate de Mușat & Asociații, portofoliul nostru de corporații mari, bănci sau alte instituții beneficiind de consilierea sa juridică de excepție și de experiența semnificativă și practică în probleme complexe, sensibile și controversate.

9V8A1074-Roxana-Dobrogeanu

Roxana Bujoreanu (Dobrogeanu)

Manager Fiscal Senior

E-mail: roxana.bujoreanu@musat.ro

Roxana este Manager Fiscal Senior având 10 ani de experiență profesională în fiscalitate, din care 3 ani și jumătate petrecuți într-o companie Big4 din România. Experiența Roxanei acoperă toate ariile de fiscalitate internă, precum și fiscalitate internațională pentru toate industriile, în mod specific pentru comerțul en detail, imobiliare, petrol & gaze naturale și telecomunicații. Experiența sa include, printre altele, proiecte de rapoarte fiscale, proiecte de analiză juridică, proiecte de restructurare și servicii de cesiune internațională. Roxana a fost, de asemenea, implicată în diverse mandate referitoare la serviciile de conformitate și serviciile de stabilire a prețurilor de transfer. Este Consultant Fiscal autorizat, membru al Camerei Consultanților Fiscali.

9V8A1316-Oana-Gradinariu

Oana Grădinariu – Deju

Manager Fiscal Senior

E-mail: oana.gradinariu@manager.ro

Oana este Manager Fiscal Senior avînd 10 ani de experiență profesională în servicii fiscale, din care 3 ani în cadrul unei companii Big4 din România. Ea are experiență în toate ariile de fiscalitate internă, fiind familiarizată și cu principiile internaționale relevante din domeniu. Oana a participat la un număr mare de audituri și rapoarte fiscale, analize juridice, proiecte de restructurare (atât pre-, cât și post-reorganizare), conformitate fiscală și proiecte de litigii fiscale. Oana a luat parte la diverse proiecte de consultanță fiscală din toate industriile, inclusiv imobiliare, producție și manufactură, servicii financiare și tehnologie. Ea este Consultant Fiscal autorizat (membru al Camerei Consultanților Fiscali din România), fiind și Expert Contabil (membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România).

9V8A1015-Alina-Man

Alina Man

Avocat colaborator senior

E-mail: alina.man@musat.ro

Alina Man s-a alăturat echipei Mușat & Asociații în anul 2013 și a dezvoltat o practică semnificativă în domeniul consultanței fiscale, precum și în restructurare & insolvență. Alina a acționat pentru importanți clienți locali și internaționali pe proiecte de consultanță fiscală în diverse industrii, inclusiv energie, imobiliare, industria auto, servicii financiare și bunuri de larg consum cu viteză de rotație mare (FMCG). Aceasta are dublă calificare, fiind licențiată atât în Drept (Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj – Napoca – 2013), cât și în servicii financiare/fiscale (Licență în Economie – Contabilitate și Administrarea Afacerilor – Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj – Napoca-2011).

IMG_6227

Bianca Sabou

Consultant fiscal

E-mail: bianca.sabou@musat.ro

Arii de practică: Drept fiscal
Educație: licențiată în Economie – Relații Economice Internaționale – Academia de Studii Economice, București, 2017.
Limbi vorbite: engleză, franceză, spaniolă.
Afilieri: –

  • Consilierea investitorilor cu privire la probleme fiscale internaționale, din faza de constituire până la strategiile de ieșire eficiente
  • Alternative de finanțare eficiente din punct de vedere fiscal
  • Structuri holding, reorganizări comerciale, contracte de centralizare a numerarului (cash pooling)
  • Consultanță fiscală corporativă și conformare
  • Asistență oferită în legătură cu rambursările de TVA
  • Înregistrări în scopuri de TVA
  • Întocmirea de documentații privind stabilirea prețurilor de transfer
  • Planificarea prețurilor de transfer
  • Cereri pentru întocmirea de acorduri de prețuri în avans (APA)
  • Analiză fiscală în tranzacții de tip M&A, atât pentru vânzător, cât și pentru partea cumpărătoare
  • Impozitarea angajaților, liber-profesioniștilor și expatriaților
  • Impozitarea și raportarea privind câștigurile de capital
  • Impozit pe clădiri și terenuri și taxa de publicitate
  • Solicitări de opinii scrise de la autoritățile fiscale – pregătire, depunere și urmărire la autorități
  • Proceduri de contencios administrativ
  • Kaufland, cea mai mare companie de retail din România, în legătură cu o inspecție fiscal, incluzând asistență pe perioada desfășurării controlului și întocmirea și depunerea contestației în faza administrative. De asemenea, am asistat Kaufland în legătură cu alte spețe fiscale, cum ar fi: restructurarea operațiunilor locale, conformarea cu obligațiile legale, implementarea caselor de marcat electronice, aspecte fiscale referitoare la daune provocate furnizorilor.
  • Sermedic, o entitate a Servier Group, una dintre cele mai mari companii farmaceutice franceze, în legătură cu asistenţă pentru contestarea unei decizii fiscale emise de autorităţile fiscale române şi reprezentarea cu succes a clientului în faţa instanţei pentru suspendarea judiciară a executării silite a respectivei decizii. În plus, mandatul nostru include şi asistenţa privind rambursarea de la Ministerul Finanţelor Publice a sumelor claw-back plătite în plus ca urmare a anulării notificările în instanţă. Totodată, mandatul nostru a inlcus și asistența cu privire la diverse spețe cum ar fi aspecte de impozitare a proprietății intelectuale sau a contractorilor independenți.
  • Amazon, o companie americană internaţională ce desfăşoară comerţ electronic, în legătură cu extinderea prezenței în România, dar și în vederea beneficierii de facilitaţi fiscale pentru angajaţii săi, mandatul nostru incluzând şi întocmirea documentelor aferente. In plus, asistenta noastra a inclus consiliere în legătură cu modificări în ceea ce privește impozitarea indivizilor, dar și diverse aspecte curente legate de activitatea locală, cum ar fi impozitarea contractorilor independenți, înregistrarea/modificarea și deregistrarea de puncte de lucru, depunerea situațiilor financiare..
  • com, cea mai mare agenție on line de călătorii, în legătura cu implicațiile fiscale rezultate ca urmare a tranzacțiilor de închiriere de camere de cazare pe piața locală, dar și în legătură cu divizia separată de servicii de închiriere de mașini pe perioada vacanțelor.
  • Airbnb Inc., cea mai mare platformă on line de servicii de cazare și turistice, în ceea ce privește aspecte de TVA ca urmare a diferitelor modele operaționale pe piața din România.
  • Brookfield Business Partners L.P., entitatea emblematică listată, furnizoare de servicii pentru business, dar cu operațiuni și în industrie, a Brookfield Asset Management Inc., în legătură cu achiziția a 100% din divizia de Power Solutions a Johnson Control pentru suma de $13.2 miliarde. Am asistat clientul în toate etapele anterioare transferului de afacere și, în general, cu structurarea acestui transfer. Aspectele fiscale principale au vizat tratamentul de TVA aplicabil transferului respectiv, pregătirea documentației necesare și înregistrarea fiscală a noii entități locale.
  • Sony, unul dintre cei mai mari producători și furnizori de produse electronice, console de jocuri video, entertainment și servicii financiare din lume, în legătură cu restructurarea unor operațiuni (fuziunea prin absorbție dintre Sony Europe Limited și Sony Europe B.V.). Asistența noastră a constat în reprezentarea entității locale la ANAF în vederea actualizării dosarului fiscal ca urmare a fuziunii.
  • Rhenus Logistics, o companie austriacă de logistică importantă, în legătură cu un control desfășurat de autoritățile fiscale, în ceea ce privește pregătire contestației în fază administrativă împotriva deciziei de impunere și a raportului de inspecție prin intermediul cărora au fost instituite obligații fiscale suplimentare (TVA, impozit pe profit). Mandatul nostru a inclus și reprezentarea clientului în fața inspectorilor fiscale în etapa preliminară de audiere.
  • Ana&Cornel, o companie ce acționează in domeniul FMGC cu privire la procedurile administrative privind contestarea concluziilor raportului de inspecție fiscala redactat de autoritățile fiscale.
  • Transavia, unul dintre cei mai mari jucători din industria procesării și comercializării de carne de pui, în ceea ce privește diverse aspecte legate de un control fiscal la care au fost suspuse anumite entități din grup. Implicarea noastră a constat în pregătirea tuturor contestațiilor în fază administrativă împotriva deciziilor de impunere emise companiilor controlate din grup, dar și asistență pe durata desfășurării litigiului în instanță.
  • Condotte D’Acqua, un lider din industria de infrastructura, cu privire la procedurile administrative privind contestarea concluziilor raportului de inspecție fiscala redactat de autoritățile fiscale.
  • AROBS Transilvania Software, o companie specializata in furnizarea de soluții IT, pe parcursul inspecției fiscale realizate de autoritățile fiscale precum și asistenta cu privire la redactarea de note scrise si puncte de vedere la raportul de inspecție fiscala întocmit.
  • Airplus, un furnizor important de soluții de management al zborurilor, în legătură cu activitățile desfășurate în beneficiul clienților români. Asistența noastră a inclus analiza modului de facturare a operațiunilor între părți și tratamentul de TVA aplicabil operațiunilor de rezervare a zborurilor.
  • Baxter Internationl Inc., un jucător de $6 miliarde din industria biofarmaceutică, în legătură cu divizarea celor două divizii BioScience și Produse Medicale în două entități farmaceutice globale independente, Mandatul nostru a inclus, printre altele, asistarea clientului pe parcursul procesului de separare locală, începând cu încorporarea entității locale, analiza fiscală a proceselor de divizare, determinarea implicațiilor financiare și fiscale ca urmare a transferului de afacere, dar și pregătirea documentației necesare pentru înregistrarea în scopuri de TVA a noii companii,
  • Novo Nordisk, un lider din industria farmaceutică, cu privire la aspectele referitoare la contribuția claw-back. Mandatul include pregătirea plângerilor prealabile depuse în faţa Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, pregătirea acţiunii în instanţă în legătură cu contribuţia claw-back, precum şi reprezentarea clientului în faţa instanţelor judecătoreşti în legătură cu litigiile privind contribuţia claw-back.
  • Desitin, un lider din industria farmaceutică, cu privire la aspectele referitoare la contribuția claw-back. Asistenta fiscala a inclus si redactarea de adrese depuse în faţa Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, realizarea de inregistrari fiscale. In plus, asistenta noastra a inclus consiliere în legătură cu diverse aspecte curente legate de activitatea sa.
  • Promedica24, o companie poloneză cu afaceri în zona îngrijirii acordate persoanelor in vârstă, cu privire la extinderea portofoliului de operațiuni pe piața din România și oferirea de asistență referitoare la posibilitățile de contractare a forței de muncă locală. Implicarea noastră în proiect a inclus consultanță fiscală aplicabilă diferitelor scenarii privind încorporarea și contractarea resurselor umane necesare.
  • Nokia, unul dintre cei mai mari producători de telefoane mobile, cu privire la contestarea unei decizii de impunere, emisă după reconsiderarea regimului vamal al unor produse specifice, inclusiv dobânzi pentru plata cu întârziere. Asistența noastră a inclus și reprezentarea în fața instanței în ceea ce privește dobânzile solicitate către autorități pentru plata unor obligații fiscale ca urmare a stabilirii nelegale a unor obligații fiscale.
  • Monsanto Company, o importantă societate agricolă cu sediul central în SUA, privind regimul fiscal aplicabil plății de dividende de către subsidiara locală, inclusiv în legătură cu înregistrarea fiscală a acționarilor nerezidenți. Anterior am asistat compania în ceea ce privește operațiuni de plată, precum și cu privire la diverse aspecte privind tranzacțiile curente,
  • Abbott, o companie lider mondial în industria farmaceutică, ca urmare a unui proces de due diligence pentru stabilirea efectelor fiscale rezultate din consolidarea din entităților locale, inclusiv o reprezentanță și o subsidiară, prin intermediul unui transfer de active și resursă umană, precum și asistență privind operațiunile curente,
  • L’Oreal, un important producător din industria cosmeticelor, cu privire la chestiuni de vamă şi fiscalitate trans-frontalieră, precum şi cu privire la diverse aspecte privind restructurarea elementelor de capitaluri proprii.
  • Electrolux, cel mai mare producător de aparatură şi echipamente de bucătărie din lume, în cadrul procedurilor administrative de contestare a concluziilor unui raport de inspecţie fiscală întocmit de autorităţile fiscale. De asemenea, mandatul nostru a incus şi analizarea tuturor implicaţiilor fiscale şi contabile aferente unei structuri de tip „cash pooling” ce se doreşte a fi implementată de către grup.
  • Mewi Import Export Agrar Industrietechnik, un important distribuitor român de maşini agricole, cu privire la implicaţiile în materie de TVA şi impozitul pe profit, aferente operaţiunilor desfăşurate în România. De asemenea, am fost desemnaţi de client să pregătim documentaţia de preţuri de transfer conform cerinţelor legislaţiei române.
  • Cooper Standard România, un important producător român de piese auto, cu privire la ajustări ale preţurilor de transfer şi potenţiale implicaţii ce decurg din ajustările curente. De asemenea, am fost desemnaţi de client să pregătim documentaţia de preţuri de transfer conform cerinţelor legislaţiei române.
  • Mecaplast, unul dintre liderii europeni în domeniul echipamentelor auto cu privire la tratamentul fiscal aplicabil în cazul achiziţiei de terenuri şi clădiri necesare desfăşurării de activități economice în România, precum şi cu privire la înregistrarea în scopuri de TVA a noii filiale din România.
  • Emerson, o companie multinaţională specializată în proiectarea şi furnizarea de tehnologie şi servicii de inginerie, în legătură cu implicaţiile fiscale privind divizarea departamentelor sale în companii specializate separate în România. Acordarea de asistenţă de la A la Z în legătură cu separarea la nivel local, inclusiv înfiinţarea unei societăţi române, realizarea unei analize juridice extensive cu privire la proiectul de separare, evaluarea implicaţiilor financiare şi fiscale ce decurg din transferul de business, precum si pregătirea documentelor relevante tranzacţiei.
  • Kruk Romania, membră a grupului Kruk, specializat ăn activități de management al creanțelor, cu privire la implicațiile fiscale aplicabile operațiunilor de colectare de creanțe desfășurate local.
  • Premier Capital Plc în legătură cu achiziția indirectă a operațiunilor locale ale McDonald’s, tranzacție ce a cuprins toate cele 67 de restaurante McDonald’s din Romania, 19 cafenele McCafé și rețeaua locală de francize McDonald’s.
  • Colas, liderul mondial în construcţia şi întreţinerea infrastructurii de transport şi dezvoltare urbană, cu privire la implicaţiile de TVA în legătură cu sumele câştigate în cadrul arbitrajului la CCI cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), în valoare de peste 16.000.000 EUR.
  • Pavcom și Metex, companii ce actioneaza in sectorul imobiliar, in legatura cu numeroase proceduri administrative privind contestarea unui numar complex de decizii de impunere emise de autoritatile fiscale in timpul unor inspectii fiscale.
  • Onix Residence SRL, un important dezvoltator şi investitor imobiliar din România, parte a unuia dintre cele mai mari grupuri independente locale care activează în mai multe domenii, precum industria hotelieră, alimentară, construcţii şi industria imobiliară. Mandatul nostru a inclus asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale şi juridice pe parcursul tuturor stadiilor de implementare a proiectelor imobiliare, precum şi în cadrul procedurilor de vânzare ale apartamentelor. De asemenea, asistenţa noastră a constat şi în analiza tuturor alternativelor de restructurare a afacerii la nivelul companiilor din grup prin identificarea implicațiilor fiscale şi juridice aferente, precum şi propunerea celor mai bune alternative în vederea separării anumitor activităţi.
  • Bucur Obor, o importantă societate românească listată la Bursa de Valori Bucureşti, activând în domeniul închirierii de spaţii comerciale, în legătură cu implicaţiile fiscale aferente unui transfer de afacere şi posibilităţile de distribuire a profitului provenit din anii precedenţi.
  • Intact Media Group, cea mai importantă platformă multimedia din România cu capital integral autohton, în legătură cu măsurile dispuse de autorităţi în cadrul litigiul penal judecat. Mandatul a inclus asistenta fiscala acordată în legatură cu tratamentul fiscal al bunurilor confiscate de către autorităţi, redactarea unor adrese către autorităţile fiscale, precum şi reprezentarea în faţa acestora în vederea clarificării situaţiei fiscale a persoanelor fizice si juridice implicate în cauză.
  • DePaul University, una dintre cele mai mari universităţi particulare, care are ca prioritate predarea şi dezvoltarea unui sistem de învăţământ eficient. În atingerea scopului vizat de client, mandatul nostru a inclus şi asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale privind instituirea unui program de studii în România.
  • Litens Automotive Group, un lider în domeniul producţiei şi comercializării de echipamente auto şi CPI Wirecloth & Screens Group, un lider în domeniul producţiei şi comercializării de plase de sârmă țesute și produse din stofă de sârmă, în ceea ce priveşte înregistrarea în scopuri de TVA şi EORI a filialelor româneşti ale grupurilor, precum şi asistenţă acordată cu privire la diverse alte aspecte fiscale.
  • Schlumberger Group, cel mai important furnizor mondial de tehnologie pentru caracterizarea, forarea, producția și prelucrarea rezervoarelor pentru industria de petrol și gaze, cu privire la fuziunea prin absorbţie efectuată între două filiale româneşti.
  • Sciformix Corporation, o companie lider în domeniul oferirii de procese, soluții și tehnologii companiilor din industria life scince, in vederea incheierii unor contracte cu diverse agentii de forta de munca din Romania si acordarea de asistenta cu privire la implicatiile fiscale ce decurg din aceasta schema.
  • Numeroşi clienţi, printre care Vinci, Danone Group, AXA, Atos, Total, Valeo, Thales, Vivendi, Veolia, Capgemini, cu privire la chestiuni aferente planurilor de tip “stock option plan” acordate salariaţilor, care au presupus consultanţă privind implicaţiile juridice şi fiscale şi asistenţă pe întreg parcursul aplicării respectivelor planuri, inclusiv îndeplinirea formalităţilor necesare la autorităţile şi instituţiile competente (ex: Banca Naţională a României), obţinerea autorizaţiilor şi a facilităţilor de passporting aplicabile, plata contribuţiilor de asigurări sociale etc.
Print Friendly, PDF & Email