Prezentare generală și experiență

Echipa noastră de Fiscalitate a fost implicată în numeroase tranzacţii şi proiecte de consultanţă locale şi transfrontaliere şi a asistat clienţi cu privire la cele mai variate aspecte din sfera fiscalităţii.

Parte integrantă a serviciilor juridice complete pe care le oferim, Departamentul de Fiscalitate coordonează şi litigiile fiscale, arie în care colaborează cu echipele noastre de Litigii & Arbitraj, lidere în domeniul lor, pentru a oferi clienţilor o strategie globală privind litigiile fiscale.

RĂZVAN GRAURE
delimiter-2
9V8A4508-Razvan-Graure

Partener

Arii de practică: Fiscalitate, Fuziuni & Achiziții / Privatizare, Restructurare & Insolvență

Telefon: +40 21 202 59 32

Fax: +40 21 223 04 95

E-mail: razvan.graure@musat.ro

Adresa: Bulevardul Aviatorilor 43, Sector 1, Cod poștal 011853, București, România

all_underline

Mandate importante. O selecție a principalelor noastre proiecte include consultanță și reprezentare pentru:

  • Kaufland România, cea mai mare companie de retail din România, într-un un proces de inspecţie fiscală, inclusiv privind procedurile din cadrul inspecţiei, precum şi în ceea ce priveşte depunerea unei contestaţii fiscale ulterioare. De asemenea, am asistat Kaufland cu privire la alte speţe fiscale, cum ar fi: restructurarea activităţii de retail, conformarea cu diverse obligaţii de reglementare, implementarea caselor de marcat electronice, aspecte fiscale referitoare la daune provocate unor furnizori.
  • Amazon, o companie internaţională din S.U.A. ce desfăşoară comerţ electronic, cu ocazia extinderii prezenţei sale în România, pentru a beneficia de facilităţi fiscale pentru angajaţii săi. Mandatul nostru a inclus întocmirea tuturor documentelor relevante, asistenţă fiscală extinsă cu privire la modificările aspectelor fiscale aferente persoanelor fizice, precum şi alte aspecte de consultanţă fiscală cotidiană cu privire la diverse probleme fiscale cum ar fi contractanţi individuali, înregistrarea/ modificarea şi radierea anumitor puncte de lucru, depunerea situaţiilor financiare etc.
  • Airbnb, Inc., una dintre cele mai mari platforme online de servicii de cazare şi turistice, privind aspecte de TVA ce decurg din diferitele modele operaţionale de pe piaţa din România.
  • Brookfield Business Partners L.P., entitatea emblematică, listată pe bursă, a Brookfield Asset Management Inc., activă în domeniul industrial, ce furnizează şi servicii în domeniul afacerilor, privind achiziţia a 100% din divizia Power Solutions a Johnsons Control pentru suma de 13,2 miliarde USD. Am asistat clientul în toate etapele anterioare transferului de afacere şi, în general, cu structurarea tranzacţiei din perspectiva fiscală. Aspectele fiscale ale acestei tranzacţii au vizat tratamentul TVA aplicabil transferului respectiv, pregătirea documentaţiei necesare şi înregistrarea fiscală a noii entităţi locale.
  • Transavia, unul dintre cei mai mari jucători din industria producţiei, procesării şi comercializării de carne în România, în ceea ce priveşte diverse aspecte fiscale legate de o inspecţie fiscală realizată de autorităţile fiscale. Am elaborat diverse contestaţii împotriva deciziilor fiscale emise de inspectorii fiscali pentru companiile din cadrul Grupului. De asemenea, am acordat asistenţă pe durata desfăşurării litigiului.
  • Baxter International Inc., un jucător global evaluat la 6 miliarde USD din industria biofarmaceutică, în legătură cu separarea celor două divizii BioScience şi Produse Medicale în două entităţi farmaceutice globale independente. Mandatul nostru a inclus, printre altele, asistarea şi reprezentarea clientului în procesul de separare locală, realizarea unei analize fiscale extinse a proiectelor de separare, evaluarea implicaţiilor financiare şi fiscale ca urmare a transferurilor de afacere, dar şi pregătirea documentaţiei necesare pentru înregistrarea în scopuri de TVA a noii companii.
  • Novo Nordisk, un lider din industria farmaceutică, cu privire la aspectele referitoare la contribuţia claw-back. Mandatul a inclus pregătirea plângerilor prealabile depuse în faţa Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pregătirea acţiunii în instanţă privind contribuţia claw-back, precum şi reprezentarea clientului în faţa instanţelor judecătoreşti în legătură cu litigiile privind contribuţia claw-back.
  • Abbott, un lider global în domeniul farmaceutic, în cadrul unei analize juridice şi fiscale extinse, cu privire la efectele fiscale ale consolidării operațiunilor sale din România, prin transferul activelor şi al personalului aferent, precum şi privind diverse tranzacții curente.
  • Emerson, o companie multinaţională specializată în proiectarea şi furnizarea de tehnologie şi servicii de inginerie, privind implicaţiile fiscale ale divizării liniilor sale de activitate în companii specializate separate şi independente în România. Am acordat asistenţă de la A la Z privind separarea la nivel local, realizarea unei analize juridice extinse cu privire la proiectele de separare, evaluarea implicaţiilor financiare şi fiscale ce decurg din transferurile de business, precum şi pregătirea documentelor tranzacţiei necesare pentru înregistrarea în scopuri de TVA a noilor companii.
  • Sony, unul dintre cei mai mari producători mondiali de electronice de consum şi profesioniste, jocuri, servicii de divertisment şi financiare, cu privire la restructurarea operaţiunilor sale (şi anume, fuziune prin absorbţie între Sony Europe Limited şi Sony Europe B.V.).

Alte mandate reprezentative. O selecție a mandatelor noastre din domeniul Fiscalității include consultanță pentru:

  • Sermedic, parte a Servier Group, una dintre cele mai mari companii farmaceutice franceze, privind contestarea unei decizii fiscale emise de autorităţile fiscale române şi reprezentarea cu succes a clientului în faţa instanţei pentru suspendarea executării respectivei decizii. Mandatul nostru a inclus şi asistenţă privind rambursarea de la Ministerul Finanţelor Publice a sumelor claw-back plătite în plus ca urmare a anulării notificărilor în instanţă. Totodată, mandatul nostru a constat şi în diverse servicii de consultanţă fiscală, printre care impozitarea proprietăţii intelectuale şi a contractanţilor independenţi.
  • Booking.com, cea mai mare agenţie online de călătorii, privind implicaţiile fiscale rezultate ca urmare a tranzacţiilor de închiriere de camere de cazare pe piaţa locală, dar şi în legătură cu divizia separată de servicii de închiriere de maşini pe perioada vacanţelor.
  • Rhenus Logistics, o importantă companie austriacă de logistică, în legătură cu o inspecţie fiscală desfăşurată de autorităţile fiscale române, privind pregătirea contestaţiilor preliminare ce trebuie depuse în faţa autorităţilor competente împotriva deciziei de impunere şi a raportului fiscal emis de inspectorii fiscali prin intermediul cărora au fost instituite obligaţii fiscale suplimentare (i.e., TVA, impozit pe profit); am reprezentat clientul inclusiv pe parcursul etapei preliminare a audierii în faţa autorităţii fiscale.
  • Ana & Cornel, unul dintre cei mai mari jucători din industria de procesare a cărnii şi de retail, cu privire la diverse aspecte fiscale referitoare la o inspecţie fiscală şi la litigiul aferent. Am pregătit, de asemenea, mai multe contestaţii împotriva unor decizii fiscale emise de inspectorii fiscali, atât pentru sumele principale, cât şi pentru dobănzile și penalitățile de întârziere aferente.
  • Condotte D’Acqua, un lider al industriei din Italia în domeniul infrastructurii, cu privire la procedurile administrative privind contestarea concluziilor unui raport de inspecţie fiscală întocmit de autorităţile fiscale, precum şi reprezentarea pe parcursul întregii proceduri litigioase.
  • AROBS Transilvania Software, o companie specializată în furnizarea de soluţii IT, pe parcursul inspecţiei fiscale realizate de autorităţile fiscale, precum şi în ceea ce priveşte aspectele procedurale aferente, cum ar fi redactarea diverselor note scrise sau a opiniei Societăţii cu privire la concluziile din raportul de inspecţie fiscală.
  • Airplus, un important furnizor de soluţii de management al zborurilor, în legătură cu activităţile desfăşurate în beneficiul clienţilor români. Asistenţa noastră a inclus analiza modului de facturare a operaţiunilor între părţi şi a tratamentului TVA aplicabil operaţiunilor de rezervare a zborurilor.
  • Desitin, un lider din industria farmaceutică, cu privire la aspectele referitoare la contribuţia claw-back. Asistenţa fiscală a inclus şi redactarea de adrese depuse în faţa Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, realizarea de înregistrări la autorităţile fiscale. În plus, asistenţa noastră a inclus consiliere privind diverse aspecte curente legate de activitatea sa.
  • Promedica24, o companie poloneză cu afaceri în zona îngrijirii acordate persoanelor în vârstă, cu privire la aspecte legate de extinderea activităţilor în România şi oferirea de diverse scenarii referitoare la contractarea forţei de muncă în România. Implicarea noastră în proiect a inclus consultanţă fiscală aplicabilă diferitelor scenarii privind încorporarea şi contractarea resurselor umane locale.
  • Nokia, unul dintre cei mai mari producători de telefoane mobile, cu privire la contestarea unei decizii de impunere vamală, emisă după reconsiderarea regimului vamal al unor produse specifice, inclusiv dobânzi pentru plata cu întârziere. Asistenţa noastră a inclus şi reprezentarea în faţa instanţei în ceea ce priveşte dobânzile solicitate de la bugetul de stat ca urmare a stabilirii nelegale a unor obligaţii fiscale de către autorităţile fiscale ca urmare a inspecţiei efectuate.
  • Monsanto, o importantă societate agricolă cu sediul central în SUA, în legătură cu distribuirea de dividende de către filiala locală, precum şi cu privire la înregistrarea fiscală a asociaţilor nerezidenţi. Anterior am asistat clientul în legătură cu regimul fiscal local în ceea ce priveşte operaţiunile de plată şi diverse aspecte fiscale curente.
  • L’Oreal, un important producător din industria cosmeticelor, cu privire la chestiuni de vamă şi fiscalitate transfrontalieră, precum şi cu privire la diverse aspecte referitoare la restructurarea capitalurilor proprii.
  • Electrolux, cel mai mare producător de aparatură şi echipamente de bucătărie din lume, în cadrul procedurilor administrative de contestare a concluziilor unui raport de inspecţie fiscală întocmit de autorităţile fiscale. De asemenea, mandatul nostru a inclus şi analizarea implicaţiilor fiscale şi contabile aferente unei structuri de tip „cash pooling” ce se dorea a fi implementată de către grup.
  • Mewi Import Export Agrar Industrietechnik, un important distribuitor român de maşini agricole, cu privire la implicaţiile în materie de TVA şi impozit pe profit, aferente operaţiunilor desfăşurate în România. De asemenea, am fost desemnaţi de client să pregătim documentaţia de preţuri de transfer conform cerinţelor legislaţiei române.e.
  • Cooper Standard, un producător de piese auto, cu privire la ajustări ale preţurilor de transfer aferente tranzacțiilor cu părţi afiliate şi potenţiale implicaţii ce decurg din ajustările curente. De asemenea, am fost desemnaţi de client să pregătim documentaţia de preţuri de transfer conform cerinţelor legislaţiei române.
  • Mecaplast, unul dintre liderii europeni în domeniul echipamentelor auto, cu privire la tratamentul fiscal aplicabil în cazul achiziţiei de terenuri şi clădiri necesare desfăşurării de activităţi economice în România, precum şi cu privire la înregistrarea în scopuri de TVA a noii filiale din România.
  • Kruk România, membră a Grupului Kruk, un grup specializat în activităţi de management al creanţelor, cu privire la implicaţiile fiscale aplicabile operaţiunilor de colectare de creanţe.
  • Premier Capital Plc., privind achiziţia indirectă a operaţiunilor locale ale McDonald’s, tranzacţie ce a cuprins toate cele 67 de restaurante McDonald’s din România, 19 cafenele McCafe şi reţeaua locală de francize McDonald’s.
  • Colas, liderul mondial în construcţia şi întreţinerea infrastructurii de transport, dezvoltare urbană şi facilităţi recreaţionale, cu privire la implicaţiile de TVA în legătură cu sumele câştigate în cadrul arbitrajului CCI cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), în valoare de peste 16.000.000 EUR.
  • Pavcom şi Metex, companii ce acţionează în sectorul imobiliar, în legătură cu numeroase proceduri administrative privind contestarea unui număr complex de decizii de impunere emise de autorităţile fiscale în timpul unor inspecţii.
  • Onix Residence S.R.L., un important dezvoltator şi investitor imobiliar din România, membru al Grupului Morad, unul dintre cele mai mari grupuri independente locale care activează în mai multe domenii, precum industria hotelieră, alimentară, construcţii şi industria imobiliară. Mandatul nostru a inclus asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale şi juridice pe parcursul tuturor stadiilor de implementare a proiectelor imobiliare, precum şi în cadrul procedurilor de vânzare a apartamentelor. De asemenea, am analizat toate alternativele de restructurare a afacerii la nivelul companiilor din grup prin identificarea implicaţiilor fiscale şi juridice aferente, şi am propus cele mai bune soluţii pentru separarea anumitor activităţi.
  • Bucur Obor, o importantă societate românească listată la Bursa de Valori Bucureşti, activând în domeniul închirierii de spaţii comerciale, în legătură cu implicaţiile fiscale aferente unui transfer de afacere, precum şi în legătură cu posibilităţile de distribuire a profitului provenit din anii precedenţi.
  • Intact Media Group, cea mai importantă platformă multimedia din România cu capital integral autohton, în legătură cu măsurile impuse de autorităţile române în cadrul litigiului penal judecat. Mandatul nostru a inclus asistenţă fiscală acordată în legătură cu tratamentul fiscal al bunurilor confiscate de către autorităţile române, redactarea unor adrese către autorităţile fiscale, precum şi reprezentarea în faţa acestora în vederea clarificării situaţiei fiscale a persoanelor fizice şi juridice implicate în cauză.
  • DePaul University, o universitate particulară din SUA, care are ca prioritate predarea şi dezvoltarea unui sistem de învăţământ eficient. În atingerea scopului principal vizat de client, mandatul nostru a inclus şi asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale privind instituirea unui program de studii în România.
  • Litens Automotive Group, un lider în domeniul producţiei şi comercializării de echipamente auto şi CPI Wirecloth & Screens Group, un lider în domeniul producţiei şi comercializării de plase de sârmă ţesute şi alte produse din sârmă, în ceea ce priveşte înregistrarea în scopuri de TVA şi EORI a noilor filiale româneşti ale grupurilor, precum şi asistenţă acordată cu privire la diverse alte aspecte fiscale curente.
  • Schlumberger Group, cel mai important furnizor mondial de tehnologie pentru identificarea, forarea, producţia şi prelucrarea rezervoarelor de petrol și gaze, cu privire la fuziunea prin absorbţie efectuată între două filiale româneşti.
  • Sciformix Corporation, o companie lider în domeniul oferirii de procese, soluţii şi tehnologii companiilor din industria life science, în vederea încheierii unor contracte cu diverse agenţii de forţă de muncă din România şi acordarea de asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale ce decurg din această schemă.
  • Numeroşi clienţi, printre care Vinci, Danone Group, AXA, Atos, Total, Valeo, Vivendi, Veolia (un jucător european de top în sectorul serviciilor de mediu), Thales, Capgemini, SAB Miller, etc., inter alia, cu privire la chestiuni aferente planurilor de tip „stock option”, care au presupus consultanţă privind implicaţiile juridice şi fiscale şi asistenţă pe întreg parcursul aplicării respectivelor planuri, inclusiv îndeplinirea formalităţilor necesare la autorităţile şi instituţiile competente (ex: Banca Naţională a României), obţinerea autorizaţiilor şi a facilităţilor de passporting aplicabile, plata contribuţiilor de asigurări sociale etc.

Aprecieri 


Clienții apreciază claritatea consultanței juridice și atenția de care dă dovadă echipa: "Munca depusă a fost excelentă. Au fost foarte prompți și observațiile lor clare și detaliate." Sursa: Chambers Europe

Muşat & Asociaţii asistă clienți în litigii fiscale și de dreptul muncii. Printre clienți se numără Amazon și Nokia. Răzvan Graure este contactul cheie. Sursa: Legal 500

"Oferă multe informații, au cunoștințe juridice vaste, răspund rapid și iau în considerare sugestiile noastre." Sursa: Chambers Europe

Muşat & Asociaţii "oferă soluții inovatoare și sunt foarte competenți." Sursa: Legal 500

Clienții sunt impresionați de echipa Mușat & Asociații „incredibil de promptă”, remarcând că „există o persoană este disponibilă 24 de ore în fiecare zi”. Sursa: Chambers & Partners.

Clasată ca o societate de avocatură "Lider" în Fiscalitate de către prestigioasa publicație britanică PLC.

Unul dintre clienți subliniază: „am lucrat foarte bine cu Muşat & Asociații; serviciile au fost acordate cu promptitudine, iar echipa ne-a furnizat consultanţă de specialitate la standarde profesionale ridicate, fiecare aspect fiind clarificat în detaliu.” Sursa: Chambers Europe

„Echipa [specializată în domeniul Fiscal] este apreciată pentru cunoștințele aprofundate şi abordarea personalizată.” Sursa: Chambers & Partners

„Specializată în litigii fiscale, firma deține experiență în litigii complexe privind falimentul.” Sursa: Chambers & Partners

Muşat & Asociații este „o prezență dominantă în avocatura naţională” şi „se bucură de respect profund din partea concurenților şi a clienților”. Sursa: IFLR 1000

Un client consideră că societatea „respectă termenele, oricând la dispoziție, de ajutor în negocieri şi cu un simț al afacerilor foarte dezvoltat”. Sursa: Legal 500

„Consultanţă de calitate din partea unei societăţi de încredere.” Sursa: Legal 500

Clienții apreciază „competenţa şi promptitudinea” societăţii, afirmând că „serviciile furnizate sunt excelente şi avem întotdeauna certitudinea că ceea ce solicităm va fi livrat”. Sursa: Legal 500

Clienții spun că [Muşat& Asociații] „a furnizat avocaţi specializaţi în timp util – societatea răspunzând cu o foarte mare promptitudine”. Sursa: Chambers & Partners

Respondenţii declară că apelează la această firmă pentru „promptitudinea şi abordarea orientată către client”. Sursa: Chambers & Partners

Echipa Muşat & Asociații responsabilă pentru soluționarea litigiilor este una puternică, apreciată de Legal 500 Europe ca fiind „foarte dinamică”, deținând „cunoștințe și o experiență ample” și fiind remarcată pentru experiența în domeniul arbitrajului și litigiilor. Sursa: Legal 500

Clienții afirmă despre Muşat& Asociații: „Nu poți fi dezamăgit de Muşat, mi-a lăsat întotdeauna o impresie bună.” Sursa: Chambers & Partners

Muşat& Asociații: „o firmă cu standarde europene şi un important jucător local.” Sursa: Chambers & Partners

„Colaborarea cu Muşat & Asociații a fost întotdeauna impecabilă; ei ne cunosc afacerea foarte bine, au o bună stăpânire a aspectelor de drept şi înțeleg perfect cerinţele noastre”. Sursa: IFLR 1000

Clienții nu ezită să laude serviciile flexibile ale societăţii: „Ei ne ajută cu solicitările noastre în cel mai scurt timp posibil.” Sursa: Chambers & Partners

„Asistenţă de calitate de la o firmă de încredere.” Sursa: Legal 500

„Muşat & Asociații – un neobosit gigant român care deține un impresionant portofoliu de clienți, și contracte cu agenții guvernamentale, care pur și simplu nu pot fi egalate.” Sursa: Chambers & Partners
VEZI TOT

Print Friendly, PDF & Email