Prezentare generală și experiență

Fiscalitatea este, de multă vreme, un aspect esenţial în cadrul procesului decizional la nivelul unei companii, în condiţiile în care afacerile se extind tot mai mult la nivel transfrontalier. În această privinţă, cu ocazia elaborării strategiilor operaţionale internaţionale, atât companiile, cât şi persoanele fizice, sunt determinate să aibă în vedere o serie de aspecte de fiscalitate directă şi indirectă.

Consultanţii noştri fiscali au dobândit experiență semnificativă în domeniul Fiscalităţii, furnizând clienților servicii de consultanţă cu privire la structurarea a numeroase tipuri de tranzacţii corporative şi financiare, în vederea maximizării avantajelor fiscale, dar şi pentru eficientizarea şi optimizarea tuturor tipurilor de activităţi, atât din punct de vedere al taxării directe, cât și din perspectiva TVA. De asemenea, echipa deține o experiență vastă în consultanţă cu privire la implementarea potrivită a planurilor de oferte de acţiuni către salariaţi.

RĂZVAN GRAURE
delimiter-2
9V8A4508-Razvan-Graure

Partener

Arii de practicăe: Fiscalitate, Fuziuni & Achiziții / Privatizare, Restructurare & Insolvență

Telefon: +40 21 202 59 32

Fax: +40 21 223 04 95

E-mail: razvan.graure@musat.ro

Adresa: Bulevardul Aviatorilor 43, Sector 1, Cod poștal 011853, București, România

all_underline

O selecție a celor mai recente mandate ale noastre include asistența juridică acordată pentru:

  • Kaufland, cea mai mare companie de retail din România, în legătură cu o inspecție fiscal, incluzând asistență pe perioada desfășurării controlului și întocmirea și depunerea contestației în faza administrative. De asemenea, am asistat Kaufland în legătură cu alte spețe fiscale, cum ar fi: restructurarea operațiunilor locale, conformarea cu obligațiile legale, implementarea caselor de marcat electronice, aspecte fiscale referitoare la daune provocate furnizorilor.
  • Sermedic, o entitate a Servier Group, una dintre cele mai mari companii farmaceutice franceze, în legătură cu asistenţă pentru contestarea unei decizii fiscale emise de autorităţile fiscale române şi reprezentarea cu succes a clientului în faţa instanţei pentru suspendarea judiciară a executării silite a respectivei decizii. În plus, mandatul nostru include şi asistenţa privind rambursarea de la Ministerul Finanţelor Publice a sumelor claw-back plătite în plus ca urmare a anulării notificările în instanţă. Totodată, mandatul nostru a inlcus și asistența cu privire la diverse spețe cum ar fi aspecte de impozitare a proprietății intelectuale sau a contractorilor independenți.
  • Amazon, o companie americană internaţională ce desfăşoară comerţ electronic, în legătură cu extinderea prezenței în România, dar și în vederea beneficierii de facilitaţi fiscale pentru angajaţii săi, mandatul nostru incluzând şi întocmirea documentelor aferente. In plus, asistenta noastra a inclus consiliere în legătură cu modificări în ceea ce privește impozitarea indivizilor, dar și diverse aspecte curente legate de activitatea locală, cum ar fi impozitarea contractorilor independenți, înregistrarea/modificarea și deregistrarea de puncte de lucru, depunerea situațiilor financiare..
  • com, cea mai mare agenție on line de călătorii, în legătura cu implicațiile fiscale rezultate ca urmare a tranzacțiilor de închiriere de camere de cazare pe piața locală, dar și în legătură cu divizia separată de servicii de închiriere de mașini pe perioada vacanțelor.
  • Airbnb Inc., cea mai mare platformă on line de servicii de cazare și turistice, în ceea ce privește aspecte de TVA ca urmare a diferitelor modele operaționale pe piața din România.
  • Brookfield Business Partners L.P., entitatea emblematică listată, furnizoare de servicii pentru business, dar cu operațiuni și în industrie, a Brookfield Asset Management Inc., în legătură cu achiziția a 100% din divizia de Power Solutions a Johnson Control pentru suma de $13.2 miliarde. Am asistat clientul în toate etapele anterioare transferului de afacere și, în general, cu structurarea acestui transfer. Aspectele fiscale principale au vizat tratamentul de TVA aplicabil transferului respectiv, pregătirea documentației necesare și înregistrarea fiscală a noii entități locale.
  • Sony, unul dintre cei mai mari producători și furnizori de produse electronice, console de jocuri video, entertainment și servicii financiare din lume, în legătură cu restructurarea unor operațiuni (fuziunea prin absorbție dintre Sony Europe Limited și Sony Europe B.V.). Asistența noastră a constat în reprezentarea entității locale la ANAF în vederea actualizării dosarului fiscal ca urmare a fuziunii.
  • Rhenus Logistics, o companie austriacă de logistică importantă, în legătură cu un control desfășurat de autoritățile fiscale, în ceea ce privește pregătire contestației în fază administrativă împotriva deciziei de impunere și a raportului de inspecție prin intermediul cărora au fost instituite obligații fiscale suplimentare (TVA, impozit pe profit). Mandatul nostru a inclus și reprezentarea clientului în fața inspectorilor fiscale în etapa preliminară de audiere.
  • Ana&Cornel, o companie ce acționează in domeniul FMGC cu privire la procedurile administrative privind contestarea concluziilor raportului de inspecție fiscala redactat de autoritățile fiscale.
  • Transavia, unul dintre cei mai mari jucători din industria procesării și comercializării de carne de pui, în ceea ce privește diverse aspecte legate de un control fiscal la care au fost suspuse anumite entități din grup. Implicarea noastră a constat în pregătirea tuturor contestațiilor în fază administrativă împotriva deciziilor de impunere emise companiilor controlate din grup, dar și asistență pe durata desfășurării litigiului în instanță.
  • Condotte D’Acqua, un lider din industria de infrastructura, cu privire la procedurile administrative privind contestarea concluziilor raportului de inspecție fiscala redactat de autoritățile fiscale.
  • AROBS Transilvania Software, o companie specializata in furnizarea de soluții IT, pe parcursul inspecției fiscale realizate de autoritățile fiscale precum și asistenta cu privire la redactarea de note scrise si puncte de vedere la raportul de inspecție fiscala întocmit.
  • Airplus, un furnizor important de soluții de management al zborurilor, în legătură cu activitățile desfășurate în beneficiul clienților români. Asistența noastră a inclus analiza modului de facturare a operațiunilor între părți și tratamentul de TVA aplicabil operațiunilor de rezervare a zborurilor.
  • Baxter Internationl Inc., un jucător de $6 miliarde din industria biofarmaceutică, în legătură cu divizarea celor două divizii BioScience și Produse Medicale în două entități farmaceutice globale independente, Mandatul nostru a inclus, printre altele, asistarea clientului pe parcursul procesului de separare locală, începând cu încorporarea entității locale, analiza fiscală a proceselor de divizare, determinarea implicațiilor financiare și fiscale ca urmare a transferului de afacere, dar și pregătirea documentației necesare pentru înregistrarea în scopuri de TVA a noii companii,
  • Novo Nordisk, un lider din industria farmaceutică, cu privire la aspectele referitoare la contribuția claw-back. Mandatul include pregătirea plângerilor prealabile depuse în faţa Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, pregătirea acţiunii în instanţă în legătură cu contribuţia claw-back, precum şi reprezentarea clientului în faţa instanţelor judecătoreşti în legătură cu litigiile privind contribuţia claw-back.
  • Desitin, un lider din industria farmaceutică, cu privire la aspectele referitoare la contribuția claw-back. Asistenta fiscala a inclus si redactarea de adrese depuse în faţa Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, realizarea de inregistrari fiscale. In plus, asistenta noastra a inclus consiliere în legătură cu diverse aspecte curente legate de activitatea sa.
  • Promedica24, o companie poloneză cu afaceri în zona îngrijirii acordate persoanelor in vârstă, cu privire la extinderea portofoliului de operațiuni pe piața din România și oferirea de asistență referitoare la posibilitățile de contractare a forței de muncă locală. Implicarea noastră în proiect a inclus consultanță fiscală aplicabilă diferitelor scenarii privind încorporarea și contractarea resurselor umane necesare.
  • Nokia, unul dintre cei mai mari producători de telefoane mobile, cu privire la contestarea unei decizii de impunere, emisă după reconsiderarea regimului vamal al unor produse specifice, inclusiv dobânzi pentru plata cu întârziere. Asistența noastră a inclus și reprezentarea în fața instanței în ceea ce privește dobânzile solicitate către autorități pentru plata unor obligații fiscale ca urmare a stabilirii nelegale a unor obligații fiscale.
  • Monsanto Company, o importantă societate agricolă cu sediul central în SUA, privind regimul fiscal aplicabil plății de dividende de către subsidiara locală, inclusiv în legătură cu înregistrarea fiscală a acționarilor nerezidenți. Anterior am asistat compania în ceea ce privește operațiuni de plată, precum și cu privire la diverse aspecte privind tranzacțiile curente,
  • Abbott, o companie lider mondial în industria farmaceutică, ca urmare a unui proces de due diligence pentru stabilirea efectelor fiscale rezultate din consolidarea din entităților locale, inclusiv o reprezentanță și o subsidiară, prin intermediul unui transfer de active și resursă umană, precum și asistență privind operațiunile curente,
  • L’Oreal, un important producător din industria cosmeticelor, cu privire la chestiuni de vamă şi fiscalitate trans-frontalieră, precum şi cu privire la diverse aspecte privind restructurarea elementelor de capitaluri proprii.
  • Electrolux, cel mai mare producător de aparatură şi echipamente de bucătărie din lume, în cadrul procedurilor administrative de contestare a concluziilor unui raport de inspecţie fiscală întocmit de autorităţile fiscale. De asemenea, mandatul nostru a incus şi analizarea tuturor implicaţiilor fiscale şi contabile aferente unei structuri de tip „cash pooling” ce se doreşte a fi implementată de către grup.
  • Mewi Import Export Agrar Industrietechnik, un important distribuitor român de maşini agricole, cu privire la implicaţiile în materie de TVA şi impozitul pe profit, aferente operaţiunilor desfăşurate în România. De asemenea, am fost desemnaţi de client să pregătim documentaţia de preţuri de transfer conform cerinţelor legislaţiei române.
  • Cooper Standard România, un important producător român de piese auto, cu privire la ajustări ale preţurilor de transfer şi potenţiale implicaţii ce decurg din ajustările curente. De asemenea, am fost desemnaţi de client să pregătim documentaţia de preţuri de transfer conform cerinţelor legislaţiei române.
  • Mecaplast, unul dintre liderii europeni în domeniul echipamentelor auto cu privire la tratamentul fiscal aplicabil în cazul achiziţiei de terenuri şi clădiri necesare desfăşurării de activități economice în România, precum şi cu privire la înregistrarea în scopuri de TVA a noii filiale din România.
  • Emerson, o companie multinaţională specializată în proiectarea şi furnizarea de tehnologie şi servicii de inginerie, în legătură cu implicaţiile fiscale privind divizarea departamentelor sale în companii specializate separate în România. Acordarea de asistenţă de la A la Z în legătură cu separarea la nivel local, inclusiv înfiinţarea unei societăţi române, realizarea unei analize juridice extensive cu privire la proiectul de separare, evaluarea implicaţiilor financiare şi fiscale ce decurg din transferul de business, precum si pregătirea documentelor relevante tranzacţiei.
  • Kruk Romania, membră a grupului Kruk, specializat ăn activități de management al creanțelor, cu privire la implicațiile fiscale aplicabile operațiunilor de colectare de creanțe desfășurate local.
  • Premier Capital Plc în legătură cu achiziția indirectă a operațiunilor locale ale McDonald’s, tranzacție ce a cuprins toate cele 67 de restaurante McDonald’s din Romania, 19 cafenele McCafé și rețeaua locală de francize McDonald’s.
  • Colas, liderul mondial în construcţia şi întreţinerea infrastructurii de transport şi dezvoltare urbană, cu privire la implicaţiile de TVA în legătură cu sumele câştigate în cadrul arbitrajului la CCI cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), în valoare de peste 16.000.000 EUR.
  • Pavcom și Metex, companii ce actioneaza in sectorul imobiliar, in legatura cu numeroase proceduri administrative privind contestarea unui numar complex de decizii de impunere emise de autoritatile fiscale in timpul unor inspectii fiscale.
  • Onix Residence SRL, un important dezvoltator şi investitor imobiliar din România, parte a unuia dintre cele mai mari grupuri independente locale care activează în mai multe domenii, precum industria hotelieră, alimentară, construcţii şi industria imobiliară. Mandatul nostru a inclus asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale şi juridice pe parcursul tuturor stadiilor de implementare a proiectelor imobiliare, precum şi în cadrul procedurilor de vânzare ale apartamentelor. De asemenea, asistenţa noastră a constat şi în analiza tuturor alternativelor de restructurare a afacerii la nivelul companiilor din grup prin identificarea implicațiilor fiscale şi juridice aferente, precum şi propunerea celor mai bune alternative în vederea separării anumitor activităţi.
  • Bucur Obor, o importantă societate românească listată la Bursa de Valori Bucureşti, activând în domeniul închirierii de spaţii comerciale, în legătură cu implicaţiile fiscale aferente unui transfer de afacere şi posibilităţile de distribuire a profitului provenit din anii precedenţi.
  • Intact Media Group, cea mai importantă platformă multimedia din România cu capital integral autohton, în legătură cu măsurile dispuse de autorităţi în cadrul litigiul penal judecat. Mandatul a inclus asistenta fiscala acordată în legatură cu tratamentul fiscal al bunurilor confiscate de către autorităţi, redactarea unor adrese către autorităţile fiscale, precum şi reprezentarea în faţa acestora în vederea clarificării situaţiei fiscale a persoanelor fizice si juridice implicate în cauză.
  • DePaul University, una dintre cele mai mari universităţi particulare, care are ca prioritate predarea şi dezvoltarea unui sistem de învăţământ eficient. În atingerea scopului vizat de client, mandatul nostru a inclus şi asistenţă cu privire la implicaţiile fiscale privind instituirea unui program de studii în România.
  • Litens Automotive Group, un lider în domeniul producţiei şi comercializării de echipamente auto şi CPI Wirecloth & Screens Group, un lider în domeniul producţiei şi comercializării de plase de sârmă țesute și produse din stofă de sârmă, în ceea ce priveşte înregistrarea în scopuri de TVA şi EORI a filialelor româneşti ale grupurilor, precum şi asistenţă acordată cu privire la diverse alte aspecte fiscale.
  • Schlumberger Group, cel mai important furnizor mondial de tehnologie pentru caracterizarea, forarea, producția și prelucrarea rezervoarelor pentru industria de petrol și gaze, cu privire la fuziunea prin absorbţie efectuată între două filiale româneşti.
  • Sciformix Corporation, o companie lider în domeniul oferirii de procese, soluții și tehnologii companiilor din industria life scince, in vederea incheierii unor contracte cu diverse agentii de forta de munca din Romania si acordarea de asistenta cu privire la implicatiile fiscale ce decurg din aceasta schema.
  • Numeroşi clienţi, printre care Vinci, Danone Group, AXA, Atos, Total, Valeo, Thales, Vivendi, Veolia, Capgemini, cu privire la chestiuni aferente planurilor de tip “stock option plan” acordate salariaţilor, care au presupus consultanţă privind implicaţiile juridice şi fiscale şi asistenţă pe întreg parcursul aplicării respectivelor planuri, inclusiv îndeplinirea formalităţilor necesare la autorităţile şi instituţiile competente (ex: Banca Naţională a României), obţinerea autorizaţiilor şi a facilităţilor de passporting aplicabile, plata contribuţiilor de asigurări sociale etc.

Aprecieri 
Clienții sunt impresionați de echipa Mușat & Asociații „incredibil de promptă”, remarcând că „există o persoană este disponibilă 24 de ore în fiecare zi”. Sursa: Chambers & Partners.

Clasată ca o societate de avocatură "Lider" în Fiscalitate de către prestigioasa publicație britanică PLC.

Unul dintre clienți subliniază: „am lucrat foarte bine cu Muşat & Asociații; serviciile au fost acordate cu promptitudine, iar echipa ne-a furnizat consultanţă de specialitate la standarde profesionale ridicate, fiecare aspect fiind clarificat în detaliu.” Sursa: Chambers Europe

„Echipa [specializată în domeniul Fiscal] este apreciată pentru cunoștințele aprofundate şi abordarea personalizată.” Sursa: Chambers & Partners

„Specializată în litigii fiscale, firma deține experiență în litigii complexe privind falimentul.” Sursa: Chambers & Partners

Muşat & Asociații este „o prezență dominantă în avocatura naţională” şi „se bucură de respect profund din partea concurenților şi a clienților”. Sursa: IFLR 1000

Un client consideră că societatea „respectă termenele, oricând la dispoziție, de ajutor în negocieri şi cu un simț al afacerilor foarte dezvoltat”. Sursa: Legal 500

„Consultanţă de calitate din partea unei societăţi de încredere.” Sursa: Legal 500

Clienții apreciază „competenţa şi promptitudinea” societăţii, afirmând că „serviciile furnizate sunt excelente şi avem întotdeauna certitudinea că ceea ce solicităm va fi livrat”. Sursa: Legal 500

Clienții spun că [Muşat& Asociații] „a furnizat avocaţi specializaţi în timp util – societatea răspunzând cu o foarte mare promptitudine”. Sursa: Chambers & Partners

Respondenţii declară că apelează la această firmă pentru „promptitudinea şi abordarea orientată către client”. Sursa: Chambers & Partners

Echipa Muşat & Asociații responsabilă pentru soluționarea litigiilor este una puternică, apreciată de Legal 500 Europe ca fiind „foarte dinamică”, deținând „cunoștințe și o experiență ample” și fiind remarcată pentru experiența în domeniul arbitrajului și litigiilor. Sursa: Legal 500

Clienții afirmă despre Muşat& Asociații: „Nu poți fi dezamăgit de Muşat, mi-a lăsat întotdeauna o impresie bună.” Sursa: Chambers & Partners

Muşat& Asociații: „o firmă cu standarde europene şi un important jucător local.” Sursa: Chambers & Partners

„Colaborarea cu Muşat & Asociații a fost întotdeauna impecabilă; ei ne cunosc afacerea foarte bine, au o bună stăpânire a aspectelor de drept şi înțeleg perfect cerinţele noastre”. Sursa: IFLR 1000

Clienții nu ezită să laude serviciile flexibile ale societăţii: „Ei ne ajută cu solicitările noastre în cel mai scurt timp posibil.” Sursa: Chambers & Partners

„Asistenţă de calitate de la o firmă de încredere.” Sursa: Legal 500

„Muşat & Asociații – un neobosit gigant român care deține un impresionant portofoliu de clienți, și contracte cu agenții guvernamentale, care pur și simplu nu pot fi egalate.” Sursa: Chambers & Partners
VEZI TOT

Print Friendly, PDF & Email